Afvalmelding of klacht? Hier kun je terecht!
Heb je een vraag over je afvalcontainer, is je afval niet opgehaald, of ervaar je overlast door afval op straat? Er zijn verschillende contactpunten, afhankelijk van je melding. Waar kun je terecht?

Milieu Informatie Centrum (MIC)
Voor vragen of klachten over afvalinzameling kun je bij het MIC terecht, bijvoorbeeld:
- niet opgehaald afval
- aanvragen of omruilen van containers of milieupassen
- problemen met je container
Het MIC is bereikbaar via:
- Telefonisch via 0800 - 02 30 336 op werkdagen van 09.00 – 12.30 uur en 13.00 – 17.00 uur
- Online via www.miconline.nl
Na elke melding ontvang je direct een bevestiging.
Klacht- en Meldpunt BuitenBeter
Ervaar je afvaloverlast in de buurt, zoals verkeerd of te vroeg aangeboden PMD-zakken? Meld dit dan via:
- de app BuitenBeter
- het Klant Contact Centrum (KCC) van gemeente Bladel via: (0497) 361 636
- de website van gemeente Bladel: www.bladel.nl/klachten-meldingen-en-bezwaar
MilieuKlachtenCentrale
Voor spoedeisende milieuoverlast door bedrijven bel je de provincie Noord-Brabant op (073) 681 28 21.
Buiten kantooruren, bij urgente zaken zoals afvaldumpingen of stroperij bel je Samen Sterk in Brabant (SSiB) op 0900 - 996 54 32.