Gemeente Bladel gebruikt als klacht- en meldsysteem het online platform Verbeterdebuurt. In drie eenvoudige stappen doet u –met of zonder account– een melding via www.verbeterdebuurt.nl/gemeente/bladel. Ook kunt u in een handig overzicht de meldingen in uw omgeving zien en leest u wat de gemeente met de melding(en) heeft gedaan.

De meldingen die u doet zijn anoniem voor anderen. Uw naam is wel bekend bij de gemeente Bladel, zodat er eventueel om extra informatie gevraagd kan worden. Wanneer uw melding is opgelost, ontvangt u hier bericht van. Afhankelijk van de soort melding, gaat die naar de gemeente of naar een aannemer van de gemeente. Dat laatste is bijvoorbeeld het geval als het gaat om straatverlichting waarmee iets mis is. De aannemers verzamelen meldingen uit hetzelfde gebied, voor ze ermee aan de slag gaan. Daardoor kan het wat langer duren voor die meldingen worden opgepakt.

Het is bovendien mogelijk om via Verbeterdebuurt ideeën in te brengen. Deze ideeën zijn ook zichtbaar in een overzicht, waardoor het mogelijk is om medestanders te vinden die u willen helpen.